VV de Blesse MO13-1

8398GK
BLESDIJKE

VV De Blesse MO13-1 - IJVV MO13-1

Laatste wedstrijd van het seizoen. IJVV zou kampioen worden in deze klasse zolang het maar niet met 7 goals verschil zou verliezen van De Blesse. IJVV had daarom ook veel publiek meegenomen om het aanstaande kampioenschap te vieren. Wat staat er voor de Blesse nog op het spel. Bij winst op IJVV zou de tweede plaats veilig gesteld worden. Al snel werd duidelijk dat IJVV twee verdedigers achterin had staan waar menig vrouwenelftal jaloers op zou zijn. Groot en fysiek sterk. We wisten de eerste helft deze meiden ook niet te passeren. Elke bal werd onderschept en met mach 1 naar voren geramd. Terwijl wij probeerden te aanvallen liepen we in het mes van IJVV. IJVV strafte dit genadeloos af. Twee goals in korte tijd. Toen het rustsignaal klonk, keken we tegen een 2-0 achterstand aan. In de rust werden enkele tactische aanpassingen gedaan aan de opstelling om meer druk op de verdediging van IJVV te krijgen. De tweede helft stonden wij beter en kwam langzaam het gevoel dat er iets te halen viel. Door de scheids werd gevaarlijk spel afgestraft met een penalty. Dit cadeautje werd door Jade binnen geschoten. Het thuispubliek ging er eens lekker voor zitten, want iedereen voelde dat er iets in de maak was. Een corner voor de Blesse belandde bij Naomi voor de benen en die twijfelde niet en schoot deze kans langs de keeper. 2-2 en het was voor de Blesse nog niet klaar. De twee imposante verdedigers van IJVV leken naar adem te snakken. Kort voor tijd kwam Marlies in balbezit en dribbelde richting het 16 meter gebied om vervolgens gruwelijk hard uit te halen. De bal belandde in het dak van het doel en de keeper had het nakijken. 3-2 voor de Blesse!!! Kort daarna floot de scheidsrechter af en IJVV werd ondanks het verlies kampioen. Wij hebben net zoveel punten als de kampioen binnen gehaald, maar IJVV heeft een beter doelsaldo.

Wij hebben in ieder geval als leiders een prachtig seizoen beleeft en zijn bij clubs geweest waar wij als jeugdspeler alleen maar van konden dromen. Wij willen daarom de meiden bedanken voor hun inzet en de plezier aan het spelletje. Wij, als klein clubje, zijn toch even tweede geworden in een competitie waar allemaal grote clubs spelen die een veel groter arsenaal aan speelsters hebben. Op 10 juni strijden we tegen meerdere clubs om de Final League in Huizen. We zijn gekoppeld aan teams die ook in de hoofdklasse op de 2e plaats zijn geëindigd. Uiteraard hoort u van ons wat hier de resultaten van zijn.

Met vriendelijke groet,

Jeroen en KB