Week van de scheidsrechter - 1 tot 9 oktober:

30 september 2022 17:30

Bart Scholts

Aankomende week is het weer “de week van de scheidsrechter” en wel van zaterdag 1 tot en met zondag 9 oktober 2022. Het is altijd zo vanzelfsprekend dat er tijdens onze wedstrijden wel een scheidsrechter in het veld staat die de wedstrijd in goede banen zal leiden.

Zo onopvallend mogelijk, edoch streng, consequent naar beide kanten toe en rechtvaardig. Dat de spelers, de begeleiding en/of het publiek het niet altijd eens zijn met de man/vrouw in het zwart (al dan niet terecht) is regelmatig te horen of te zien. Dit kan door een klein gebaartje tot schelden of fysiek geweld. Gelukkig maken we het fysieke geweld naar de scheidsrechter bij onze vereniging niet mee, tenminste voor zover ik weet. Daarentegen valt het voor spelers, begeleiding en/of het publiek niet mee om de mond te houden en op onmiskenbare wijze duidelijk te maken dat de scheidsrechter toch wel echt stekeblind is. Aangezien onze vereniging een drastisch tekort heeft aan scheidsrechters, roep ik bij deze dan ook de mensen (de beste stuurlui zeg maar) op om zich aan te melden als scheidsrechter binnen onze vereniging. Zij kunnen dan hun kunsten vertonen en laten zien hoe je een wedstrijd moet leiden.

Zoals ik al zei, staan er elk weekend toch weer bij elke wedstrijd een scheidsrechter in het veld. Zij doen ieder op zijn eigen manier hun stinkende best om de wedstrijden te leiden en dat zij er soms een keertje naast zitten, zij hun vergeven. We mogen blij en trots zijn dat onze leden de jeugdwedstrijden fluiten. Deze week is dan de week van de scheidsrechter. Dat wil niet zeggen dat we deze week “lief” moeten zijn voor onze scheidsrechters en ze de rest van het jaar van alles mogen toewensen. Iedere week dient de scheidsrechter met respect te worden behandeld.

Week_van_de_scheidsrechter.jpg

Wij danken dan ook van harte al onze scheidsrechters die het hele seizoen de wedstrijden van VV De Blesse leiden.