De Blesse promoveert naar de 3e klasse!!

VV de Blesse 1 (zon)

FC Ter Apel '96 1

3e klasse/4e klasse Finales

18 juni 2023 14:00

G.G. van Driel

Sportpark Marsdijk
Martin Luther Kingweg 11
9403PA
ASSEN

Afgelopen zondag stond de Blesse tegenover Ter Apel’96. Deze nacompetitiewedstrijd werd gespeeld op neutraal terrein bij Achilles 1894 in Assen. De Blesse trok aan het langste eind en boekte 3-1 overwinning, wat resulteert in promotie naar de 3e klasse.

IMG_3647.jpeg

Na een slechte start van het seizoen, waar voor de winter nog over degradatie werd gesproken, pakte de Blesse toch nog periode. Hierdoor konden ze nacompetitie spelen voor promotie naar de 3e klasse.

Na twee overwinningen in de nacompetitie voor promotie naar de 3e klasse stond de Blesse afgelopen zondag tegenover Ter Apel'96. Laatstgenoemde club speelde voor degradatie naar de 4e klasse. Deze wedstrijd werd op neutraal terrein bij Achilles 1894 in Assen gespeeld. De Blesse boekte 3-1 overwinning waardoor het volgend seizoen in de 3e klasse uit zal komen.

Om 11.45 vertrok er een bus vanuit de Blesse met selectie, staf en veel supporters naar Assen. We arriveerden met rood in overvloed. Na fakkels, vuurwerk en getoeter klonk om 14.00 het fluitsignaal. De eerste helft waren beide teams aan elkaar gewaagd. Terwijl de Blesse wel scoringsmogelijkheden had, creëerde Ter Apel'96 meer kansen wat na ruim een half uur resulteerde in 0-1. Na rust creeërde de Blesse overwicht. Het was Yannick Kemerink die bal achter de keeper kreeg, 1-1. Het vertrouwen en de spanning stegen. De rode brigade liet van zich horen en steunden de mannen. Niet veel later was het was wederom Yannick die de 2-1 binnen legde. Daarna bleef de Blesse de bovenliggende partij. Door een fraaie goal van Bé van Ginkel, werd de wedstrijd beslist. De Blesse voetbalde de wedstrijd zonder problemen uit en sleepte de overwinning binnen. Promotie naar de 3e klasse werd een feit. Het hele veld kleurde rood en er werd volop feest gevierd. Om het feestje nog groter te vieren, keerde de bus op tijd terugwaarts naar de Berk. Na een speech van voorzitter Frans Kemper, aanvoerder Ramon Kemerink & youngster Daan Mars over deze knappe prestatie, kon het grote feest beginnen.

Er werd door middel van een erehaag afscheid genomen van trainer Teun Dikken. Nogmaals hartelijk bedankt voor 3 mooie seizoenen met periodes en promotie.

Dit was een geweldig mooie dag! We feliciteren staf en selectie met deze knappe prestatie. We wensen selectie en nieuwe trainer Frank v/d Werf volgend seizoen in de 3e klasse veel succes!