Verslag door Daphne - JO8

Parallelweg 11
8332JD
STEENWIJK

Op een heldere zaterdagochtend 14 oktober 2023 stond de jeugdvoetbalwedstrijd tussen het JO8-team van de Blesse uit tegen Steenwijk "Oldeveste" op het programma. Het beloofde een opwindende ochtend vol voetbalactie te worden, en de spelers waren vastbesloten om hun best te doen.
De wedstrijd begon stipt om 09:00 uur met de aftrap, en het duurde echter niet lang voordat "de Blesse" het voortouw nam. Slechts twee minuten na het begin van de wedstrijd scoorde de Blesse hun eerste doelpunt, waardoor ze op een voorsprong van 1-0 kwamen. Nauwelijks een minuut later, om 09:03 uur, volgde hun tweede doelpunt, wat de score op 2-0 bracht.
Het team van de Blesse leek onvermoeibaar en bleef druk uitoefenen op hun tegenstanders. Om 09:06 uur scoorden ze hun derde doelpunt en leken ze ongenaakbaar, met een comfortabele voorsprong van 3-0.
Steenwijk "Oldeveste" liet echter zien dat ze niet zomaar zouden opgeven. Om 09:10 uur wisten ze de verdediging van de Blesse te doorbreken en scoorden hun eerste doelpunt, waardoor de score 3-1 werd.
De wedstrijd werd even onderbroken om 09:14 uur vanwege een blessure bij een speler van Steenwijk "Oldeveste". De spelers kregen de kans om even op adem te komen en zich voor te bereiden op de rest van de wedstrijd.
Om 09:16 uur herpakte de Blesse zich snel en scoorde hun vierde doelpunt, waarmee ze hun voorsprong vergrootten naar 4-1. Kort daarna werd een doelpunt van de Blesse afgekeurd omdat de bal eerst al tegen de zijkant van het doelnet was gegaan.
De tweede helft van de wedstrijd begon om 09:30 uur. De Blesse bleef de druk opvoeren en scoorde hun vijfde doelpunt om 09:32 uur, waarmee de score op 5-1 kwam. Er volgden nog twee doelpunten om 09:36 uur en 09:46 uur, waardoor de eindstand uiteindelijk 8-1 werd in het voordeel van de Blesse. Het team toonde vastberadenheid en teamwork gedurende de hele wedstrijd en overtrof hun tegenstanders met een uitstekende prestatie.
De wedstrijd werd afgesloten met het fluitsignaal om 09:49 uur, waarbij de Blesse met een indrukwekkende overwinning naar huis ging. De doelpuntenmakers van de Blesse waren Emmanuel (4x), Hedde (3x) en Ferry. Het was een ochtend vol opwinding en voetbalplezier voor de spelers, coaches en supporters van de Blesse.